İptal, İade & Değişim
Sitemiz, tüketici haklarını korumayı öncelikli kuralları arasında tutmaktadır. Bu doğrultuda, web sitemizden yapacağınız alışverişlerde yaşadığınız ürün veya hizmet kaynaklı her türlü sorun titizlikle değerlendirilmekte ve en kısa sürede çözüme kavuşturulmaya çalışılmaktadır.
Unutulmamalıdır ki, “Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurlarının açılmış olması durumunda, maddi ortamda sunulan kitaplar, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler” cayma hakkı kapsamı dışındadır.
Ürün satışına ilişkin tüm mesafeli sözleşmelerde, ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren on dört gün içinde, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve gerekçe göstermeksizin ürünü yukarıda belirtilen hususlar doğrultusunda iade ederek sözleşmeden cayma hakkına sahipsiniz. Ancak satın aldığınız ürünü kullanır, ambalajını açar, zarar verir ya da kutusunu veya saklama kabını kaybederseniz cayma hakkınızı kaybedersiniz.
Cayma hakkının kullanılabilmesi için alıcı tarafından, on dört günlük süre içerisinde Satıcıya iletişim sekmesinde belirtilen elektronik posta ile bildirimde bulunulması gerekmektedir. Ayrıca, mal/hizmetin Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin 4. maddesi hükümleri ve işbu sözleşmenin ayrılmaz parçası olan ve www.proteincity.com.tr web sitesinde yayınlanan ön bilgilendirme şartlarına uygun olarak, ambalaj ve içeriğinin hasar görmemiş olması ve satıcı tarafından tekrar satışa sunulabilecek nitelikte olması şarttır. Cayma hakkına ilişkin iade usulleri Mesafeli Satış Sözleşmesi'nde yer almaktadır. Bu hakkın kullanılması durumunda, mal/hizmet ile birlikte 3. kişiye veya alıcıya teslim edilen faturanın aslı da iade edilmelidir. Fatura aslı gönderilmezse, KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma bildirimi alındıktan sonra en geç on dört gün içinde, mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları düşülerek alıcıya iade edilir.
Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Ürünler:
- Niteliği gereği iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulabilen ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler. Cayma hakkının kullanılabilmesi için mal/hizmetin ambalajının açılmamış, bozulmamış ve kullanılmamış olması şarttır.
Cayma hakkının kullanılamayacağı durumlar:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin talepleri veya kişisel ihtiyaçlarına göre hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ve iadesi sağlık veya hijyen açısından uygun olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurların açılmış olması durumunda, maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Cayma hakkı süresi dolmadan önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Nasıl iade edebilirim?
Ürünü tarafımıza göndermeden önce iade talebinizi oluşturmalı ve daha sonra iletişim sekmesindeki elektronik posta adresimize, sipariş ve iade numaranızı belirterek "ürün iadesi" başlığı altında bildirimde bulunmanız gerekmektedir.